Rabu, 12 Desember 2012

gedubrak.......... DALAM HATIKU


Aku tidak ingin berpaling
Melihat masa yang berlalu di belakangku
Melepaskan genggaman atas masa depanku
Hanya karena
Aku pernah merangkai mawar merah
Diantara mimpi dan kenyataan

Usik itu sesaat hadir
Untukku berpadu dalam duka-duka
Yang pernah mengiring setiap helaan nafasku
Namun kenyataan itu mengusirnya
Hanya dengan sehelai tarikan nafas
Masa lalu itu bukan untukku
Masa itu bukan milikku

Syukur-ku pada keadaan
Yang dicipta Tuhan
Untuk kesempurnaanku sebagai perempuan
Bunda atas dua bocah amanah Allah di pundakku
Isteri atas lelaki pengasih titah Allah di hatiku
Memagari hati dari setiap usik
Memayungi diri dari setiap masa lalu

Aku enggan menoleh ke masa di belakangku
Jadi ..........
Aku akan tetap berdiri
Dimana aku seharusnya berdiri
Tanpa ingin
Berada di dunia itu lagi............

Selamat tinggal

17 September 2011

Tidak ada komentar:

Posting Komentar